تحقیق تايمر ديجيتالي

دسته بندي : مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک
دانلود تحقیق با موضوع تايمر ديجيتالي،
در قالب word و در 90 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
خروجي آنالوگ
در ارتباط با دنياي بيرون گاهي لازم است كه شرايط آنالوگ را حس و يا ارسال كرد. توليد و كنترل سيگنال خروجي آنالوگ از ميكروكنترلر آسان است . در اين مثال طراحي، از دومقاومت ، دو خازن ، يك پتانسيومتر ، يك LE301 op-amp  و يك MC1408L8  كه يك مبدل ديجيتال به آنالوگ 8 بيتي است ، استفاده شده است . هردو IC ارزان بوده و براحتي قابل تهيه هستند . هشت داده ورودي به DAC از درگاه 1 در 8031 (شكل 15-10 را ملاحظه كنيد) فعال مي شوند . مدار ، پس از ساخت و اتصال آن به SBC-51  ، بايد با استفاده از فرمانهاي نمايش ، آزمايش شود . ولتاژ خروجي پايه 6 را در LM301 (Vo) ، هنگام نوشتن مقادير مختلف در درگاه 1 اندازه گيري و پتانسيومتر 1K را تنظيم كنيد . خروجي بايد از صفر ولت (P1 = 00H) تا حدود 10 ولت (P1 = FFH) تغيير كند .
پس از آن كه مدار يك بار بطور صحيح كاركرد ، آماده ارتباط نرم افزاري است . برنامه معمول براي آزمايش ، مولد موج دندانه اره اي است كه مقداري را به DAC مي فرستد ، آن را افزايش مي دهد و مجددا مي فرستد و همين طور اين كار را ادامه مي دهد ، (سؤال 3 را در انتهاي اين فصل بيينيد). اما ما اين كار را با طرحي پيشرفته تر – يعني مولد موج سينوسي با كنترل ديجيتالي ، انجام مي دهيم .
از آنجا كه توانايي خرد كردن عدد در 8031 محدود است ، تنها راه منطقي براي اين مسأله استفاده زا جدول جستجو مي باشد . به يك جدول با مقادير 8 بيتي متناظر با يك دوره تناوب موج سينوسي نياز است . مقادير بايد حول 127 شروع شده ، تا 255 افزايش يابد . سپس به 127 و صفر كاهش يافته ، مجددا به 127 باز ميگردد و الگوي يك موج سينوسي را تعقيب مي كند .
تقريب منطقي موج سينوسي نياز به جدولي نسبتا بزرگ دارد ، بنابراين چگونگي توليد چنين جدولي مدنظر است . روشهاي دستي ، غيرعملي مي باشند . آسانترين راه ، نوشتن برنامه اي بزبان سطح بالا جهت توليد جدول و ذخيره كردن آن در يك فايل است . سپس جدول به برنامه منبع 8031 وارد شده كار تمام مي شود . شكل 16-10 يك برنامه ساده بزبان C جدول 51.c را كه انجام دهنده اين عمل است ، نشان مي دهد . برنامه يك جدول موج سينوسي با 1024 ورودي با مقاديري بين صفر تا 255 ، توليد مي كند . خروجي دريك فايل خروجي به نام sine 51.src  نوشته مي شود . قبل از هر ورود ، براي سازگار شدن با كد منبع 8031 يك «DB» قرار مي گيرد .

دسته بندی: مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک

تعداد مشاهده: 695 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 90

حجم فایل:187 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 90 صفحه، قابل ویرایش.